Hledám dodavatele zboží
Co uděláte, když začínáte s podnikáním, nebo rozšiřujete svůj sortiment? Najdete dodavatele. Zní to jednoduše? Díky Obchodišti to opravdu jednoduché je. Na obchodišti můžete prohledávat velkoobchody i produkty
Jak můžete vyhledávat?
Pro velkoobchody i produkty platí, že vyhledávat je možné dle kategorií, regionů a názvu produktů/velkoobchodů. Při vyhledávání doporučujeme dbát:
- Nepouštějte se do vod, které neznáte. Podnikání vám půjde mnohem lépe, když budete nabízet sortiment, kterému rozumíte. Díky tomu bude jedna z vašich konkurenčních výhod odbornost. To je v oblasti prodeje výhoda největší.
- Najděte díru na trhu. Budete-li nabízet stejné zboží jako stovky dalších e-shopů, budete se odlišovat velmi těžko. Najděte unikátní zboží, značku, kvalitu, a tou se odlište.
- Budujte vztahy. Dodavatel je klíčový partner v podnikání. Mít dobré vztahy s dodavatelem je nutnost. Nejlepší je s partnerem vzájemně vyložit karty.
Jak vybrat velkoobchodního dodavatele zboží?
Když už máte jasno v tom, co chcete prodávat, je dalším krokem výběr správného velkoobchodního dodavatele. Na co dát pozor při výběru dodavatele:
- Reference – pomůže internet a zkušenosti jiných e-shopařů, kteří od daného dodavatele už zboží odebírají. Zjistěte toho, co nejvíce.
- Velikost dodavatele – měl by být dostatečně velký na to, aby mohl dostát své nabídce. Je třeba umět si odhadnout, jaký objem zboží je daný dodavatel schopen dodat.
- Rychlost dodání – má dodavatel zboží skladem? Jak dlouho trvá dodání.
- Kvalita zboží – musí korespondovat s kvalitou e-shopu, ale i se segmentem zákazníků – pokud chcete diskontní e-shop, nebude pro Vás kvalita zboží klíčová. Stěžejní je tedy spočítat si poměr kvality a ceny. Ne vždy je kvalita na prvním místě.
Vše si nejdřív pořádně spočítejte!
Při výběru zboží a dodavatele je nutná představa o ekonomických procesech ve vaší firmě. A nezapomeňte na další náklady, které vám mohou spolupráci s vybraným dodavatelem navýšit:
- Jaké jsou náklady na expedici jednoho produktu (kolik stojí m2 skladu, kolik času zabere balení zboží – nemá atypické rozměry, tudíž i atypické zacházení?) a kolik v průměru stojí marketing za jeden takový produkt? Pokud jsou náklady na produkt vyšší než jeho marže, z logiky věci na jeho prodeji nevyděláte.
- Pozor na zboží s nízkou expirací (kosmetika, potraviny). U takového musíte velmi pečlivě plánovat naskladnění, cenové akce a další aspekty.
- Pokud vybrané zboží podléhá atestacím (například zboží pro děti) – ověřte si správnost certifikátů dodavatele a správné označení výrobků.
- V jakém stavu dodavatel zboží dodává – je zabalené a nachystané pro rychlou expedici? Má zboží české popisky a český návod?
- Jaké podklady pro zalistování produktů získáte od dodavatele? Má kvalitní fotografie, texty?
Tipy na závěr
- Unikátnost produktů – pokud Vám dodavatel vyrábí zboží na zakázku, vyžádejte si smlouvu o výhradním zastoupení v zemi. Jinak by se Vám mohlo stát, že Vaše know-how bude časem prodávat i Váš konkurent.
- Strategický partner – seznamte se s podhoubím firmy, zkontrolujte si výsledovky dodavatele. Ověřte si, jak si zboží vede u jiných e-shopů v zemi dodavatele (pokud nejsou produkty oblíbené na domácí půdě, je malá pravděpodobnost, že s nimi prorazíte v jiné zemi).
- Snažte se u stěžejních produktů, pokud to jde, jít vlastní cestou – foťte si svoje produktové fotografie, pište vlastní texty, jedině tak vás Google organicky vynese ve výsledcích nahoru