Provádíme truhlářské práce. Zabýváme se také zakázkovou ruční výrobou celomasivních bubnů. Zajišťujeme úpravy a repase starších bubnů.
Zabýváme se převážně zakázkovou ruční výrobou celomasivních bubnů. Tyto bubny osazujeme dřevěnými ráfky a většinou i dřevěnými mušlemi. Bubny vyrábíme z pečlivě vybíraných materiálů technologií lepených vertikálních špalíků prakticky z jakýchkoliv dřevin. Díky této technologii se při výrobě používá velmi malé množství lepidla a tudíž může vyniknout přirozené zvukové spektrum masivního dřeva bez jakýchkoli omezení (narozdíl od technologie vrstvených tenkostěnných materiálů).
Dále děláme úpravy a repase starších bubnů, dáváme jim dřevěné ráfky, které disponují vřelým dřevitým zvukem a možností daleko jemnějšího ladění než u kovových ráfků, nebo nové povrchové úpravy.
Samozřejmostí je pro nás stoprocentně individuální přístup ke každému muzikantovi. Snažíme se vyhovět i těm „nejšílenějším“ požadavkům.
Mezi naše zákazníky patří bubeníci všech možných stylů od jazzu po metal. Každý náš buben je naprostý originál, přesto jsou si všechny naše výrobky podobné hlavně tím, že se dokáží naprosto přizpůsobit požadavkům každého hráče zvlášť. Díky masivním korpusům je škála ladění opravdu velká a každý si tak najde svůj zvuk.
Bubny
Věnujeme se převážně snare bubínkům, ale jsme schopni bez problémů stvořit i soupravu a to v jakékoliv konfiguraci. Korpusy vyrábíme jedině z masivního dřeva. Co se dřevin týče, neexistuje prakticky žádné omezení. Je pouze na zákazníkově fantazii, zda bude korpus mahagonový nebo ořechový, javorový, březový, dubový, bukový atd. Korpusy ověsíme buď dřevěnými mušlemi, jejichž tvar závisí téměř také jen na zákazníkovi nebo mušlemi kovovými. Ráfky používáme výhradně dřevěné; viz níže. Poslední důležitou částí korpusu je povrchová úprava. Nejčastěji používáme polyuretanový matný lak, k dispozici je ale také polyuretanový vysoký lesk nebo různé přírodní oleje či šelaky. Pro zvýšení originality a ojedinělosti bubínku spolupracujeme s malířkou Radkou Matějkovou ( www.starecasy.cz ). Máme tedy možnost nechat bubínek pomalovat nějakým motivem, jménem, logem kapely atd.
Ráfky
Dřevěné ráfky nechávají naplno vyniknout zvukový charakter dřeva, krásně znějí při hře o ráfek a díky pružnosti materiálu nabízejí i jemnější ladění. Stejně jako u korpusů můžeme nabídnout širokou škálu materiálů, ale pro výrobu ráfků máme pár favoritů. Po všech stránkách nejideálnější je podle našich zkušenností buk, dále potom mahagon nebo jasan, případně javor. Obruče obsahují zalisované podložky pro ladící šrouby, na spodní straně kónickou díru pro šroub pro přesnější ladění (šroub nedrhne o hranu ráfku) a spodní ráfky pro snare mají speciální otvory, kudy prochází šňůrky či pásky struníku tak, aby „nelámaly“ blánu přes náběžnou hranu korpusu.
Repase
Samostatnou kapitolou naší činnosti jsou repase a úpravy starších bubnů. Nejzákladnější úpravou je výměna ráfků za dřevěné obruče (zákazníci se často nestačí divit, co ráfek s charakterem bubnu provede). Zvuk také hodně ovlivňuje náběžná hrana pro blánu, proto ji často přebrušujeme a upravujeme. Záležitostí zcela estetickou potom zůstává změna povrchové úpravy (viz výše), případně nadýhování korpusu, které už ale ovlivňuje i zvukové vlastnosti (nutno dodat, že většinou kladně).
Jan Vágner, st.
Máte zájem o dlouhodobou spolupráci s tímto velkoobchodem?
Podívejte se na další ze stejné kategorie